Pici Kártya

Pici Kártya

A mi természetes babaolajunk

2016. július 06. - Pici Kártya

A nyári nagy melegben talán még fontosabb, hogy megfelelően hidratáljuk a picik bőrét. Mivel Bella bőre születésétől fogva nagyon száraz, szinte mindent kipróbáltunk már. A természetességre törekedve, először azt, hogy nem teszünk a bőrére semmit, sajnos ez nálunk nem opció. :( Eddig legjobban a gyógyszertári kikeverős testápoló vált be, de Bella ezért nem rajongott, így minden este ment a harc, én pedig folytattam az alternatívák kutatását. A keresgélés és olvasgatás során találtam néhány cikkre, melyben házi készítésű csupa természetes babaolajakkal foglalkoztak. Úgy döntöttünk kipróbáljuk! Az eredménnyel pedig nagyon elégedettek vagyunk, mert van olyan jó, mint a gyógyszertári, természetes, szuper illata van, és Bellának is nagyon tetszik. Nem tudom mi lehet, talán az illata, talán hogy csillog a bőrén. Nagyon könnyen elkészíthető, és a költsége is sokkal kisebb, mintha üzletben vásárolnánk.

Mivel kicsit sem vagyok szakértő a témában, bármi kétségetek lenne kérdezzétek meg szakember véleményét, és mindig végezettek allergiatesztet, azaz csak nagyon keveset tegyetek a pici bőrére, és figyeljétek jelentkezik e valami irritáció!! 

A recept ötleteket/inspirációt a következő oldalakról gyűjtöttem:

... és hogy legyen egy magyar oldal is:

Az alaprecept nagyon egyszerű: bázisolaj (pl. édesmandula, avokádó, jojoba...) + opcionálisan illóolaj (csak nagyobbaknak és mértékkel!). A dívány cikk szerint "öt-hat hetes kortól már adhat egy csepp aromavizet az olajhoz", de mi ennél sokkal tovább vártunk. Bella már jóval több mint két éves volt, mikor először készítettük ezt a testápolót, és Maja már 10 hónapos is elmúlt.

Már rengeteg üzlet és webáruház van, ahol az összetevőket meg lehet vásárolni, és a legtöbb oldalon az egyes bázisolajok jótékony hatását is kifejtik, így saját magunk válogathatjuk össze az összetevőket preferenciáink alapján. 

A mi receptünk:sam_2333.JPG

Hozzávalók:

  • 50 ml avokádó olaj
  • 50 ml édesmandula olaj
  • néhány csepp levendula olaj
  • néhány csepp E vitamin

Az avokádó olaj  és mandula olaj védő, nyugtató hatású, puhítja és regenerálja a bőrt. A levendula olajtól nagyon jó illata lesz az testápolónak, de figyeljünk, hogy csak keveset használjunk belőle, mert az erős illat zavarhatja a piciket.  Az E vitamin nem csak a bőrnek tesz jót, de az olaj eltarthatóságát is meghosszabbítja.sam_2354.jpg

Az avokádó olajat és az édesmandula olajat összeöntöttem hőálló edényben, majd vízgőzben felmelegítettem (mikróban is melegíthető), hagytam kihűlni és hozzáadtam a levendula illóolajat és az E vitamint. Tölcsér segítségével egy kiürült testpermet flakonjába öntöttem.

Készítettem hozzá egy címkét, melyhez Marisa Lerin scrapbook designer csodás virágos grafikáját használtam. Ha szeretnétek ti is ilyet készíteni, akkor erre a linkre kattintva letölthetitek. Érdemes belaminálni, hogy a fürdőszobát is túlélje. cimke_foto.jpg

A 100 ml-es csupa természetes olajunk maximum fél óra alatt elkészült, költsége kb. 1300 Ft. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://picikartya.blog.hu/api/trackback/id/tr678870200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása